W końcu udało wybrać na wycieczkę rowerową i przetestować naszą nową przyczepkę rowerową Thule  Sport 1 – czyli najdroższą wózek wielofunkcyjny z nowej kolekcji  Thula, . Nadszedł czas na jej test w terenie…

Chcesz sam sprawdzić jak jeździ nowa przyczepka rowerowa Thule sport 1 zapraszamy do rezerwacji w naszej wypożyczalni przyczepek rowerowych albo do zakupu w naszym sklepie internetowym sklep itinere.pl

Pierwsze wrażenia – złożona przyczepka jest zdecydowanie krótsza od swojej poprzedniczki czyli Thule CX 1. To chyba w ogóle obecnie najmniejsza przyczepka po złożeniu obok Qeridoo Sppedkid 2

złożona przyczepka rowerowa Thule Sport - Wypożyczlania Itinere

Składanie i rozkładanie – Wszystko czym możemy poruszyć ma niebieski kolor – to bardzo ułatwia sprawę użytkownikom nowej przyczepki! Jak zwykle u Thula przyczepka bardzo łatwo się składa i rozkłada – w nowym modelu dodano zabezpieczenie przed samoczynnym rozłożeniem lub złożeniem przyczepki. Dodatkowo użytkownik otrzymał sygnalizację kolorystyczną o tym co w danym momencie nie jest zamknięte (w okienku kolor czerwony).
Sygnalizacja stanu przyczepki w Thule SportSygnalizacja stanu przyczepki w Thule SportRuchoma rączka pozwala w łatwy sposób dostosować jej wysokość do użytkownika. Dodatkowo rączka pięknie składa się wraz z przyczepką i dzięki temu nie zajmuje dodatkowego miejsca jak to miało miejsce w przypadku Thula Cx.

Zamontowany w rączce przyczepki obrotowy mechanizm zaciskania hamulca tarczowego umiejscowiony centralnie na rączce jest chyba mniej przyjazny w obsłudze niż typu rowerowego w starym CX, ale to może tylko kwestia przyzwyczajenia – zobaczymy. Plusem to, że jest zarówno dla prawo- i leworęcznych. Mały minusik dla rączki w nowych Thulach za to, że po przykręceniu rączki do przyczepki, nie uda nam się już zmieścić przyczepki do oryginalnego kartonu, co bardzo ułatwia nam bezpieczne przechowywanie jej np. zimą. Oczywiście można odkręcić 2 śrubki, zdjąć rączkę i już się zmieści, ale czy karton nie mógłby być o ten 1 cm szerszy…no dobra, minus należy się dla kartonu, a nie dla nowej rączki 😉

Kolejnym pozytywnym zaskoczeniem jest wyposażenie przyczepki w mini nóżki. Tylne nóżki chronią tarcze hamulcowe, a przednia w połączeniu z aluminiowym obramowaniem chroni przód przyczepki podczas jej rozkładania. W poprzednich modelach przyczepek Thule Chariot to miejsce było jednym z nielicznych słabych punktów, bo od stawiania przyczepki na ziemi materiał w tym miejscu potrafił się przecierać.

ochrona spodu przyczepki w nowych przyczepkach Thule ochrona spodu przyczepki w nowych przyczepkach Thule

W odróżnieniu od przyczepki Thule Chariot Cx1 nowy model Thule Sport 1 ma możliwość regulacji pozycji siedzenia. To zupełna nowość wprowadzona przez Thula w przyczepkach Thule Cross i Thule Sport. Na pewno będzie to przydatna funkcja, choć szkoda, że nie można odchylić siedzenia jeszcze o parę stopni bardziej…

odchylanie siedzenia w thule sport

Ponieważ nasza córeczka jeszcze nie siedzi, więc nie testowaliśmy odchylanych siedzeń tylko zdecydowaliśmy się na hamaczek. Zarówno hamak jak i jego mocowanie również zostały zmienione. Nowy hamaczek jest zapinany własnymi pasami więc nie trzeba już przeciągać pasów z przyczepki przez hamak. Mocowanie hamaka jest w miarę proste, przekładamy metalowe haczyki przez specjalne, parciane uszka u góry przyczepki, na środku siedziska i z przodu przyczepki – proste, choć trzeba się troszkę nasiłować. Haczyki są wykonane tak, by same się nie wypięły – to działa, aby wypiąć ten hamaczek trzeba się mocno nagimnastykować – całe szczęście, że normalny użytkownik robi to tylko raz, jak już dziecko wyrośnie z hamaka 😉

Nowe mocowanie hamaka w thule Sport

To co mi się nie podoba, to fakt że hamaczki thula są coraz bardziej siedzące…. W starych Chariotach można było regulować położenie dziecka w hamaku naciągając lub popuszczając troczek przy siedzeniu – 2 lata temu wprowadzono modyfikację i zabrano tą funkcjonalność. Niestety nowe hamaczki jej nie odzyskały. Dziecko bardziej siedzi niż leży, więc użytkowanie od pierwszego miesiąca jest nieco dyskusyjne. Mocniej wygięty pałąk holowniczy pozwala na jeszcze mocniejszy skręt w prawo, przynajmniej na kołach 28”. Właściciele 29” będą musieli skończyć skręt parę stopni szybciej 😉

Mniejszy promień skrętu dzięki zmienionemu mocowaniu do roweru

Amortyzacja działa dobrze, jej regulacja w zależności od obciążenia również.

Przyczepka, dzięki nowemu pałąkowi znajduje się bardzo blisko roweru i bardzo ładnie reaguje na każdy jego ruch. Niestety piasek spod kół leci do środka na nóżki dziecka. I tutaj świetnie sprawdzi się osłonka przeciwsłoneczna! 😉 Jeżeli zamontujemy ją od dołu, to co prawda nie osłoni nam czasem dziecka od słońca, ale będzie tarczą przed od sypiącym się piaskiem. Wspomniana osłona może być swobodnie przesuwana po aluminiowych bokach przyczepki, co jest jej dużym atutem.

Osłonka przeciwsłoneczka W nowmym thule

Wciąż nie mogę się przyzwyczaić do braku tradycyjnej klapy z moskitierą i folią przeciwdeszczową w jednym.

Nowe Thule maja aluminiową ramkę do której przymocowany jest zamek YKK i od razu do zamka wszyta jest moskitiera. Obawiam się, że to rozwiązanie może się nie sprawdzić, bo łatwiej będzie uszkodzić moskitierę podczas składania lub transportu w samochodzie. Ponieważ nie ma tradycyjnej klapy to folia przeciwdeszczowa nie jest z nią zintegrowana, lecz stanowi odrębny element. Dość ciasno opina przyczepkę więc nie powinno być problemu z przedostawaniem się wody do środka, obyśmy tylko nie zapomnieli zabrać jej ze sobą na wycieczkę, bo w przypadku nawet lekkiego deszczu będzie źle 🙂

Test przyczepki Thule Folia przeciwdeszczowa

Tak jak w starszych modelach przyczepkę bardzo łatwo zamienić w wózek wystarczy tylko przełożyć kółka w dół, a pałąk rowerowy zamontować z boku przyczepki i już można korzystać z wygodnego wózka. Nowe kółka wózka są znacznie lżejsze od starszych stosowanych w Thulach, ale chyba jeżdżą odrobinę toporniej, choć moim zdaniem nadal jest to najlepsza wersja wózka wśród wszystkich przyczepek rowerowych.

test przyczepki Thule Sport - Kółka wózkowe w Thule Test przcyzepki Thule sport - zapinanie kółek w Thule

Czy Thule poszedł w dobrym kierunku z zastosowanymi zmianami? Trzeba jeszcze troszkę poczekać i potestować, czyli pojeździmy – zobaczymy 😉

Przyczepka dostępna do przetestowania w naszej wypożyczalni, oraz do kupienia w naszym sklepie.